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[MOOC] Coursera & edX

Developing your Professional Social Media Assets

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Hi. This is Randy Hlavac, and one question you're probably asking is, "What sort of social assets should I develop for this specialization?" We're going to talk about that in this video, and also give you options that'll allow you to custom-tailor it to the country that you're in. 

여러분이 아마도 묻고있는 한가지 질문은 "이 스페셜라이제이션을 위해 어떤 종류의 자산을 개발해야 하는가?" 일 것입니다. 이 강의에서 우리는 이 것에 대해 이야기 할 것입니다. 또한 여러분이 속한 국가에 맞춰 개별적 옵션 도한 제공것입니다.

One of the first social media sites we use is Twitter. We like to use Twitter because it can accomplish three big objectives. First off, it links us up with virtual communities. It allows us to identify and link up with the influencers who are talking to those communities on topics we may not be experts in, as well as businesses, and it also links us up with target market. So if you look at the tweet on the left, you'll see #socialmediamanagement, #graphics and #socialmedia, are actually virtual communities around those subject areas. 

우리가 초반부터 사용해왔던 소셜 미디어 중 하나는 바로 트위터입니다. 트위터는 우리에게 세 가지의 이점을 주기 때문에 우리는 트위터를 사용하는데요. 먼저 트위터는 우리를 가상 커뮤니티와 연결시켜줍니다. 이를 통해 비즈니스 뿐 아니라 우리가 전문화되지 않은 어떠한 주제에 관해 말하는 인플루언서를 식별하고 연결 고리가 되어주죠. 더불어 타겟으로 하는 시장과도 연결할 수 있습니다. 즉 왼쪽에 트윗을 보면 #socialmediamanagement, #graphics 그리고 #cocialmedia와 같은 주제를 둘러싼 실질적인 커뮤니티 커뮤니티를 확인할 수 있죠.

So when I add those to my tweet, I'm actually talking to people who are actively searching for those particular subjects and they'll be able to read my tweet. If I happen to be re-tweeting a piece of great content from an influencer, they can also look at the influencer. What happens there is every time I use those hashtags, I grow more followers. Also, you'll see the @buffer, @Hootsuite. Those are links to actual businesses and could be also to people. 

그래서 제가 트윗을 한다고 하면 실질적으로 저는 어떠한 특정한 주제를 적극적으로 검색하고 제 트윗을 읽을 가능성이 큰 사람들과 이야기를 하고 있는 것입니다. 만약 제가 어떤 인플루언서의 컨텐츠를 리트윗하게 된다면 저의 팔로워들은 그 인플루언서 또한 볼 수 있게 되겠죠. 무슨 말이냐 하면, 제가 해시태그를 쓸 때마다 제 팔로워가 늘 수 있다는 것을 의미합니다. 게다가 당신은 @buffer 혹은 @Hootsuite와 같은 태그도 볼 수 있죠. 이러한 연결 고리는 사업이 될 수도, 사람이 될 수도 있습니다.

What it does is those at handles actually allow this tweet to go out to all of their audiences so they have millions of followers, millions of followers will read this particular tweet. So using hashtags and the at handle, we can get to a lot of different people, a lot of different businesses and more importantly, a lot of different virtual communities in our target markets interest areas and communicate with them using Twitter. 

이는 실제 그 계정을 운영을 하는 사람들이 트윗을 올리고, 그 트윗을 읽는 수백만 사람들이 그들을 팔로우할 수 있게 해주는거죠. 즉 해시태그를 이용함으로서 우리는 우리의 타겟 마켓에 속해있는 다양한 사람들, 다양한 비즈니스, 나아가서는 다양한 가상의 커뮤니티들이 트위터를 통해 소통할 수 있다는 것입니다.

A second social networking site we like to use is LinkedIn. LinkedIn is good for three reasons. First off, it connects us with the thought leaders and the other professionals who are talking about subjects that are of interest to our high value market. We can also link up with businesses in our industry or businesses that are being used by our high-value markets. Finally, we can connect up with communities on a lot of different topics. In fact, you'll probably connect up with the Northwestern Social Media Marketing Specialization, that is out on LinkedIn as it is on Twitter. 

두 번째 소셜 네트워킹 사이트는 링크드인 입니다. 링크드인 또한 세 가지 이유로 우리에게 이점을 제공하는데요. 첫째로 이것은 우리를 사상가들 그리고 우리의 고부가가치 시장에 대한 관심에 대해 토론하는 여러 전문가와 연결시켜준다는 것입니다. 우리는 또한 링크드인을 통해 같은 산업군의 비즈니스, 그리고 같은 산업군 내의 고부가가치 시장의 기업들과도 연결됩니다. 마지막으로 우리는 수없이 다양한 주제들에 대한 커뮤니티와 연결될 수 있습니다. 여러분은 Northwestern Social Media Marketing Specialization과 링크드인 혹은 트위터 내에서 연결될 수 있죠.

Instagram is another social media site that's really good for micro-content. Micro-content is basically a content about your brand, about yourself, and things that represent you. So I like to use it to put out quotes, like, "Today is a gift, that's why it's called the present, make sure you unwrap it." You can also put out information about your company that represents you. Tentsile is a company that puts out different types of tents. They put them out in beautiful scenes that show the tent being used, but they also just represent the essence of the company. So really, Instagram's great for your brand essence, brand positioning. There are also communities out there that links up with hashtags, much like Twitter and LinkedIn. So it's a great way to communicate. 

인스타그램은 마이크로 컨텐츠에 정말 좋은 또 하나의 플랫폼 입니다. 마이크로 컨텐츠란 기본적으로 당신의 브랜드, 당신 자신에 대한 것들 혹은 당신을 나타내는 것들에 대한 것을 말하는데요. "오늘은 선물입니다. 그래서 선물(present)이라 불리죠. 그러니 포장을 꼭 풀도록 하세요'라는 문구를 이용하고 싶다고 합시다. 여러분은 여기에 여러분의 회사에 관한 정보를 더할 수 있습니다. Tentsile이라는 회사는 다양한 종류의 텐트를 취급하는 회사인데요. 그들은 광고에 텐트가 놓여져있는 아름다운 풍경을 보여줌과 동시에 그 것이 이 회사의 본질임을 내세웠습니다. 인스타그램은 브랜드의 본질을 내세우거나 브랜드 포지셔닝을 하는데 굉장히 좋은 플랫폼입니다. 더불어 해시태그를 통해 트위터나 링크드인으로 연결되기도 합니다. 소통하는 아주 좋은 방법이죠.

Facebook is an area that I really like to use because you can find communities, and basically, Facebook define communities. That said, there's three basic types of communities. The first one are Public communities. You can go out and see them on Facebook, you can search for them and find them on Facebook. Once you're there, you can immediately begin to interact with the group. Private communities are viewable but you must join to engage into comment and be a part of them. So you have to be accepted into the community and you usually do a request, they'll accept you, and away you go, and it is also searchable. 

페이스북은 기본적으로 당신이 커뮤니티를 찾을 수 있기 때문에 제가 정말 좋아하는 플랫폼입니다. 페이스북은 커뮤니티를 정의하죠. 이에는 세 가지 기본적 유형의 커뮤니티가 있습니다. 첫째로는 Public Communities. 당신은 그 커뮤니티들을 자유롭게 찾고, 검색하고, 볼 수 있습니다. 그 커뮤니티에 접속하는 즉시 별도의 절차 없이 바로 그들과 상호작용을 할 수 있죠. 두번째로는 Private Communities가 있습니다. 이는 당신이 그 커뮤니티에 받아들여지고 댓글을 달기 위해 꼭 그들에 합류해야만 하는 것이죠. 다시말해 당신은 그들에게 요청을 하고, 그들이 받아들이면 볼 수 있는 커뮤니티인 것입니다.

A third type that's also available on Facebook that you could build for a high-value market is a Secret community. These are by invitation-only and can't be seen. Another site we like to use, YouTube as well as Vimeo. First off, you can do brand essence videos. At the bottom, you see the Red Bull Soapbox runs that they do across the world. It's just an interesting way to show people the essence of who you are. We can also do help videos. At the top, you see the Fitbit Charge Three. It's a video that tells you how to best use your Fitbit, trending videos that are out there on subjects that may be of importance to your target market. 

페이스북에서 당신이 볼 수 있는 세 번째 유형은 바로 고부가가지 시장을 구성할 수 있게 도와주는 Secret communities 입니다. 이는 초대된 사람만 볼 수 있는 구조입니다. 다른 플랫폼은 Vimeo와 Youtube같은 플랫폼 입니다. 당신은 Brand essence 비디오를 제공할 수 있죠. 아래에는 레드불 비누박스가 세계를 누비는 것을 보실 수 있는데요. 이는 사람들에게 레드불이 어떤 존재인지를 보여줄 수 있는 굉장히 흥미로운 방법이죠. 더불어 help video라는 것 또한 할 수 있습니다. 윗쪽에 Fitbit Charge Three를 보세요. 이는 당신이 FitBit을 사용할 수 있는 최상의 방법을 보여주는 비디오로서 타겟 시장에서 중요시될 수 있는 최신 비디오를 소개합니다.

The final major one is the Podcasts of iTunes. You'll find many of your influencers have their own podcasts. You can also search it by specific topics of interest to your target market to find the podcast that would be relevant to them. It also is used a lot for events, so you can become a part of it. So this is the top podcasts for startups in 2018. There are a lot of them out there on any subject that you want or any subject that's of interest to your target market. So I encourage you to sign up for iTunes and then do research for their podcasts. 

As you're developing your professional social asset, here's some things to consider. 

마지막으로 아이튠즈의 팟캐스트 입니다. 당신은 팟캐스트를 가지고 있는 다양한 인플루언서들을 볼 수 있을텐데요. 당신은 특정 주제로 팟캐스트를 검색함으로써 관련된 특정 팟캐스트를 듣는 타겟 시장을 탐색할 수도 있습니다. 이것은 많은 이벤트에도 사용되기 때문에 당신은 이러한 이벤트의 참여할 수도 있습니다. 지금 보시는 것은 2018년 스타트업 분야이 탑 팟캐스트 입니다. 아이튠즈에는 당신의 타겟 시장이 관심있어하는 주제 혹은 당신이 원하는 주제에 관한 많은 커뮤니티가 존재하죠. 그러므로 저는 당신이 아이튠즈에 가입하고 그들의 팟캐스트를 검색해보시기를 권합니다. 

이렇게 당신의 전문적인 소셜 자산을 구축할 때, 당신이 고려해야 할 몇가지 사항이 있는데요.

First off, do you want to separate your professional and your personal life online or you want to commingle them? Many of the sites like Facebook, Instagram, and LinkedIn allow you to create a separate business sub-site. So what that means is that you could actually have a site for you and your friends and family and then a sub-site for your business where you can link up with influencers and do the things that we'll be doing in this specialization. Second, add sites relevant to your nation. Search professional social media sites or professional social sites in your country's name. On the right, you'll see China and you'll see that China has many sites that are surrogates for the ones that we're using in our specialization. 

먼저 여러분이 여러분의 직업과 개인적인 생활을 분리하고 싶은지, 이 것을 공유하고 싶은지에 관해 생각해봐야 합니다. 페이스북, 인스타그램, 그리고 링크드인과 같은 많은 웹사이트들은 별도의 비지니스 하위 사이트들을 생성할 수 있습니다. 즉, 당신은 당신의 친구 혹은 가족과 연결되는 개인 사이트 그리고 인플루언서와 연결되어 전문적인 작업을 수행할 수 있는 하위 사이트를 만들 수 있는거죠. 두번째로 당신이 속해있는 국가와 관련된 사이트를 추가하세요. 전문적인 소셜 미디어 플랫폼과 사이트를 검색해보세요. 오른쪽에 중국을 보실 수 있으실텐데요. 여기서 여러분은 중국이 Coursera와 비슷한 다양한 사이트가 있다는 사실을 알 수 있을 것입니다. 

What we recommend you do is use our recommended sites to find the influencers and key people and communities you want to engage with, and then take those and go find them on your countryside. That way, you will be able to use both your country's social networks as well as the global ones that we are using in class. Have fun developing your social assets. This is where you're going to connect up with the influencers that are important to your target markets, as well as the communities where your target markets reside. These are learning tools that will allow you to build a professional network and grow a follower base to make you an influencer in the market that you want to develop.

우리는 여러분이 우리가 권장하는 사이트들을 통해서 여러분이 활동할만한, 그리고 당신의 국가 내에서 활성화된 사이트,  인플루언서들, 주요 인사들, 그리고 커뮤니티를 찾아 그 곳에 참여하시기를 건해드립니다. 그렇게 하면 여러분은 당신의 국가 내에서의 소셜 네트워크 뿐 아니라 이 수업에서 사용하는 글로벌 네트워크 또한 사용할 수 있겠죠. 소셜 자산을 발전시키는 것을 즐겨보세요. 이는 당신이 타겟으로 하고 있는 시장과 그 커뮤니티에 중요한 인플루언서들과의 중요한 연결고리가 될 것입니다. 이러한 당신의 전문적인 네트워크를 구축하고 팔로워를 늘리는 학습 툴은 여러분이 발전시키고자 하는 시장에서 여러분이 인플루언서가 되게끔 도와줄 것입니다.

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