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[MOOC] Coursera & edX

[Northwestern] The Shifting Social Landscape

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How does an individual or organization deal with all of the quickly changing social sites used today?

개인과 조직은 현 시대의 빠른 social sites들의 변화에 어떻게 대응하고 있을까요?

Changes are constant in a world of social.

전 세계에서 변화가 끊이지 않고 있습니다. 

As consumers, we are always looking for social sites which better fit our need for information and privacy. For example, younger audiences first flock to social networking sites to engage with their friends, however, they migrated to more private sites to avoid their parents oversight. Regardless of our age. We will move from one social site to another as our network moves. 

소비자로서 우리는 항상 우리의 정보와 사생활에 더 잘 부합하는 소셜 사이트들을 찾게됩니다. 이를테면 나이가 어린 대중들은 그들의 친구들과 네트워킹 하기 위한 소셜 사이트에 몰려들게 되었지만 동시에 그들은 그들의 부모의 감시를 피하기 위한 private한 사이트로 옮겨가게 되었습니다. 나이를 떠나 우리는 주변 네트워크의 이동에 따라 소셜 사이트를 바꿔가며 사용하고 있습니다.

Or if the site changes our relationship towards us. Like offering advertising for the first time.

혹은 사이트가 광고가 개제된다거나 하는 것 때문에 소비자와 사이트와의 관계 변화 때문일 수도 있구요.

Regardless of why we move, change is constant. So we need a plan for change in our social marketing strategies. Like a surfer, we need to ride the change wave to succeed in this new digital marketplace. The question is, how? To succeed in using social, there are three principles you need to develop to manage change. The first principle is to classify sites by their function. Later in this video, we will discuss the social pyramid. It is designed to classify all social sites into one of six categories based on the role they play in the world of social.

우리가 움직이는 원인과 상관없이 변화는 지속적입니다. 그러므로 우리는 소셜 마케팅 전략의 변화를 필요로 합니다. 바다 위의 서퍼처럼, 우리는 새로운 디지털 마켓에서의 성공을 위해서는 기존과는 다른 파도를 타야만 하죠. 이 때 우리는 '어떻게'라는 질문을 던지게 됩니다. 성공적으로 소셜을 이용하기 위해서서는, 변화를 관리하기 위해 개발해야 할 세 가지 원칙이 있습니다. 첫 번째 원칙은 사이트를 기능에 따라 분류하는 것입니다. 이 강의의 후반부에서 우리는 소셜 피라미드에 대해 이야기를 나눠볼텐데 이는 소셜 사이트들을 각각의 역할에 기반하여 여섯가지의 카테고리로 분류한 것을 시각화한 것입니다.

Rather than reacting to the change, you can classify a new site and quickly determine if you need to alter your social strategies. If the site is in a category not used by your high value markets take no action. If it is, you need to determine if your high value markets are moving to it, it makes change more manageable. The second principle is to add new sites, only when they are popular to your target audience. Many sites fail, so don't react to them too soon. Often, we've seen fast moving social sites quickly lose their luster if they don't treat their members well.

여러분의 소셜 전략에 변화가 필요하다면, 변화에 반응하는 것 보다 우리는 새로운 사이트를 분류하고 빠르게 정의하는 것이 더 중요하다고 볼 수 있겠습니다. 만약 사이트가 고부가가치 시장의 카테고리에 있으나 반응이 없다고 생각해봅시다. 이 때 여러분은 그 시장 자체가 활성화되어 있는지를 구분해야 합니다. 이는 보다 변동 사항에 대한 관리를 쉽게 만들어줄 수 있습니다. 두 번째 원칙은 타겟으로 하는 대중이 잘 알고있는 것에 대한 새로운 사이트를 만드는 것입니다. 대부분의 사이트는 실패하기 마련이기 때문에 너무 빠르게 반응하지 마세요. 우리는 빠르게 발전하는 소셜 사이트들이 그의 멤버들에 관리를 소홀히 함으로써 그들을 잃게 되는 것을 종종 목격하게 됩니다.

Remember, you don't have to be the first mover to a new technology. Wait until you know it is successful, and you know your high value audiences are using it.

기억하세요. 당신은 새로운 기술에 대한 선구자가 될 필요는 없습니다. 이 기술이 성공적으로 안착할 때 까지 기다리고, 당신이 타겟으로 하는 가치가 높은 대중들이 이것을 사용할 때 까지 기다리세요.

The third and most important principle is only focus on sites containing your high value markets. I was recently at an IBM e-commerce summit. The day before the summit I went to the hotel lounge to watch a baseball game. As I was watching the game, two individuals, fellow social marketers, sat down near me.

세 번째 가장 중요한 원칙은 당신의 고부가가치 시장을 포함하고 있는 사이트에 집중하는 것입니다. 저는 최근 IBM의 e-commerce summit에 참석했습니다. Summit 하루 전에 호텔 라운지에 야구 경기를 보기 위해 갔었죠. 제가 게임을 보고있을 때 fellow social marketer 두 명이 제 근처에 앉았습니다. 

I need a WeChat strategy, one said to the other. I can't find anyone who has a successful WeChat strategy, but I know we need to be on WeChat. As they talked, one of them turned to me and asked me if I was attending the summit. When I told them I was speaking on social marketing strategies, they asked me what they should do with WeChat. My answer, do you have a high value market using WeChat now? They answered, no. My response was, then you don't need a WeChat strategy.

'위챗 전략이 필요해.' 라고 한 사람이 다른 사람에게 말했다. '성공적인 위챗 전략을 가진 사람은 찾을 수 없지만, 위챗에 참여해야 한다는 건 알아.' 이야기를 나누면서 그들 중 한 명이 제게 돌아서서 제가 summit에 참석하고 있는지 물었습니다. 제가 소셜 마케팅 전략에 대해 강의를 한다고 했을 때, 그들은 제게 위챗으로 무엇을 해야 하는지 물었습니다. 제 대답은, 지금 위챗을 사용하는 고부가가치 시장이 있습니까? 그들의 대답은 아니오 였습니다. 당연하게도 제 대답은 '그럼 위챗 전략이 필요 없다'는 거였어요.

Principle three is don't focus on social media, focus on your audience and where they are at in the social pyramid. Like direct marketing in the nineties, don't form social silos with separate strategies for each social site. Think markets first. For most organizations, remember your people and dollar resources are a precious commodity. Don't burn them developing social sites you don't need.

세번째 원칙은 소셜미디어에 초점을 맞추지 말고 대중 그리고 대중이 소셜 피라미드의 어디에 위치해 있는지에 대해 초점을 맞추라는겁니다. 90년대에 직접적인 마케팅처럼, 각 소셜 사이트에 각각 별도의 전략을 실햄함으로서 소셜 사일로를 형성하지 마세요. 시장을 먼저 생각하세요. 대부분의 조직에서는 직원과 달러 자원이 소중한 상품이라는 점을 기억해야 합니다. 필요 없는 소셜 사이트를 개발하면서 불태우지 마세요.

Now, let's look at the structure we will use to holistically develop your social strategies, the social pyramid. When I first started examining social marketing closely, I had the good fortune of contacting board reader. Facebook was just starting its meteoric rise. In these early conversations, I ask Steve Dodd, a guest who will be in our second MOOC, if they were working hard now that Facebook was growing.

His response? We don't concern ourselves with social networking sites like Facebook. We focus on the deeper, longer-term conversations occurring in social.

이제 우리가 소셜 전략 그리고 소셜 피라미드를 총체적으로 발전키기 위한 구조를 살펴보겠습니다. 처음에 소셜 마케팅을 면밀히 검토하기 시작했을 때, 저는 보드 독자와 닿을 수 있는 행운을 얻었습니다. 페이스북은 이제 막 급부상하기 시작했을 때였습니다. 이러한 초기 대화에서 저는 MOOC에 있을 두 번째 손님 스티브 도드에게 만약 페이스북이 성장하고 있는 지금 열심히 일하고 있었을 것 같았냐고 물었습니다.

그의 반응: 우리는 페이스북과 같은 소셜 네트워킹 사이트에는 신경쓰지 않습니다. 우리는 사회적으로 일어나는 더 깊고 장기적인 대화에 초점을 맞추고 있습니다. 

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If you think about it, it makes sense. While social networking sites have members discussing many subjects, those conversations are very short and transient. We move from one topic to another. While bored reader now collects Facebook conversations. What it highlighted to me was that there were deeper conversations you need to understand. That started the development of the social pyramid. The social pyramid consists of six classification level. The key is the pyramid is not structured by site size. After all, Facebook is huge, but it's structured by the depth and types of conversations happening at that level, for example, think of social conversations about cancer.

생각해보면 일리가 있어요. 소셜 네트워킹 사이트에는 회원들이 많은 주제에 대해 토론하고 있지만, 그러한 대화는 매우 짧고 일시적인 것입니다. 우리는 한 주제에서 다른 주제로 옮겨갑니다. 작금의 독자들은 이제 페이스북 대화를 모읍니다. 이게 저에게 의미하는 바는, 여러분이 이해해야 할 더 깊은 대화가 있다는 것입니다. 그것이 사회 피라미드의 발전을 시작했습니다. 사회적 피라미드는 6개의 분류 단계로 구성되어 있습니다. 핵심은 피라미드가 사이트의 사이즈에 따라 구조화되지 않았다는 것입니다. 페이스북은 거대합니다. 하지만 이는 그 수준에서 일어나는 대화의 깊이와 종류에 따라 구성되죠. 예를 들어, 암에 대한 사회적 대화를 생각해보세요.

In social networks, the conversation is likely to be about someone who just learned they have cancer or are fighting it. Their friends and families will discuss it. However, these conversations are likely to be more about who has cancer rather than deep discussion on treatments and solution. Lower down in the pyramid, the discussions will become much deeper and more focused on cancer itself. The key is that the lower you go into the social pyramid, the deeper and more focused the discussion of any topic will become.

소셜 네트워크에서의 대화는 그들이 암에 걸렸다는 것을 막 알았거나 암과 싸우고 있다는 것에 대한 것일 가능성이 높습니다. 그들의 친구들과 가족들이 그것에 대해 이야기를 나누겠죠. 하지만, 이러한 대화는 치료와 해결책에 대한 깊은 논의보다는 단순히 누가 암에 걸렸는지에 대한 것일 것입니다. 피라미드 아래쪽으로 내려가면, 논의는 훨씬 더 깊어지고 암 자체에 더 집중될 것입니다. 핵심은 소셜 피라미드에 아래에 위치할수록 어떤 주제에 대한 토론이 더 깊고 집중될 것이라는 것입니다.

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