본문 바로가기

[MOOC] Coursera & edX

[Northwestern] Your Professional Network

반응형

In my Social Marketing Course at Northwestern, and in my book, Social IMC. I stress the importance of your professional networks.

노스웨스턴에 있는 제 소셜 마케팅 강좌와 제 책인 "Social IMC"에서 저는 당신의 전문 네트워크의 중요성을 강조합니다.

As we move through the social marketing specialization. I hope to show you, it's not what you know. But who you know, that will keep you successful in our rapidly evolving social marketplace. Today, change is happening too fast and in too many technological areas for you to handle. What you need is a network of professionals. Who could highlight trends, inform you when there is a new opportunity you can benefit from. And to tell you their success and failure stories in using social media. Throughout this program we will stress the importance of building multiple social networks. Networks in the industries you are in or want to develop.

소셜 마케팅 전문화 과정을 거치면서 당신이 알고 있는 것이 틀렸다는 것을 보여드리고 싶어요. 하지만 진짜를 아는 사람들은 빠르게 진화하는 우리의 사회적 시장에서 성공하게 될 것입니다. 오늘날, 여러분이 감당하기에는 너무나 많은 기술적 영역에서 변화가 굉장히 빠르게 일어나고 있습니다. 여러분에게 필요한 것은 전문가 네트워크입니다. 그리고 그들은 누가 트렌드를 이끌 수 있는지, 언제 새로운 기회를 얻을 수 있는지 알려줄겁니다. 더불어 소셜 미디어를 사용하는 데 있어서 그들의 성공과 실패에 대한 이야기를 들려드리겠습니다. 이 프로그램을 통해 우리는 여러 소셜 네트워크 구축의 중요성을 강조할 것입니다. 현재 진행 중이거나 개발하고자 하는 업계의 네트워크 말이죠.

Networks among social marketers and marketing in technological leaders. Networks with your colleagues in business and industry. And networks with your peers in this program. If you agree and are on Twitter. Tweet the following and then follow those who Tweet. Perspective four is give to get, is more than a hashtag. Today your goal is probably to become an expert in an area of focus for you. It may be a subject you're passionate about or a market that you want to develop for your business.

소셜 마케팅 담당자와 기술 리더 간의 네트워크, 비즈니스 및 업계에서 동료와 네트워크, 그리고 이 프로그램에서 다른 사용자와 네트워크. 만약 여러분이 트위터에 무언가 동의할만한 게 있다면 그 팔로윙을 트윗하고 트윗하는 사람을 또 팔로윙 하세요. 이것은 얻기 위해 내어주는 것, 해시태그 그 이상의 것입니다. 오늘날 여러분의 목표는 아마도 관심을 받는 것의 전문가가 되는 것일 겁니다. 그 관심의 주체는 여러분이 열정적으로 생각하는 주제이거나 여러분의 사업을 위해 개발하고 싶은 시장이 되겠죠.

In each of these audiences, are experts and influencers who run the community. In this course, you will be shown how to enter a high value community and be a part of it. The mantra will be give to get. For example if you follow me and the other speakers in this course. And re-tweet or positively comment on the content we are discussing. You'll get followers and we will notice you.

이러한 각 대상에는 커뮤니티를 운영하는 전문가와 인플루언서가 있습니다. 이 과정에서는 고부가가치 커뮤니티에 진입하여 해당 커뮤니티의 일부가 되는 방법을 알게 될 것입니다. 만트라가 주어질 것입니다. 저나 다른 강연자를 팔로윙하고 우리가 토론하고 있는 내용에 대해 다시 트윗하거나 긍정적으로 논평하세요. 당신은 팔로워를 얻게 될거고 저나 다른 스피커가 우리가 알아챌 수 있게 되겠죠.

Then, when you publish something relevant to me. I will retweet it or comment on it, further growing your followers and your influence. Today, we are all part of communities and are giving of our expertise and experiences to help each other. The more you give to that endeavor. The more respect, influence, and followers you will receive.

그리고 전에 관한 내용을 쓰게되면 저는 리트윗하고, 코멘트를 달게 될거구요. 당신의 팔로워나 영향력 또한 커질겁니다. 오늘날 우리는 우리의 전문성이나 경험을 공유하며 다름사람에게 도움을 주는 큰 커뮤니티 안에 있습니다. 이 때 당신이 사람들에게 주려고 하는 노력을 할수록, 더 존경과 영향력과 팔로우를 얻게 되죠.


Starting at the end of this mook. We will systematically work towards making that happen for you.

이 강의의 끝에서 우리는 당신에게 체계적으로 그런 일이 일어날 수 있도록 도울 것 입니다.

Filter and focus should also be you mantra. And that is our fifth perspective.

선택과 집중은 만트라가 될 것이고 이 것이 저희의 다섯 번째 관점입니다.

Many executives and entrepreneurs view social as a nearly impossible media to develop. Because they don't have the time to create new content. Like this quote from Mitchell Kapor, there is so much information today, we're awash in it. What we need isn't more information. We need someone who can filter through the information. And focus us on the best information we need to prosper. In this course, we'll use blogging in mook three. And an ongoing plan to develop your professional persona. To position you as a filter and focus specialist in the audience you want to develop. By helping people find good information. You'll become an influential individual in the eyes of your audience members.

많은 경영진과 사업가들은 소셜미디어를 발전시키기 어려운 미디어로 보고 있습니다. 컨텐츠를 만들 시간이 없기 때문입니다. 하지만 Mitchell Kapor의 인용문처럼 오늘날에는 아주 방대한 양의 정보가 있고 우리는 그 안에서 허우적거립니다. 우리가 필요한 건 정보가 아니라는 얘기죠. 우리는 저보를 식별하는 사람이 필요합니다. 그리고 우리가 적절히 이용할 수 있는 최상의 정보에 집중할 수 있게 해주는 사람이 필요합니다. 이번 코스에서는 우리는 세 가지의 것을 배울겁니다. 그리고 당신의 전문적인 페르소나를 발전시킬겁니다. 당신이 발전시키고자 하는 대중들을 분별하고 집중하는 데에 전문가가 되게끔요. 다른 사람을 도움으로서 좋은 정보를 찾게끔요. 당신은 대중들로부터 영향력있는 사람이 될 것입니다.

You will give them great information and you will get respect and followers. Finally social will continue to grow globally. We are becoming a world connected by social sites and mobile devices. And we are now reaching a tipping point where most of the world is now connected. Today, you need a social marketing strategy to grow and profit in this new digital market place. And that is the goal of this social marketing specialization program. 

당신은 사람들에게 좋은 정보를 제공함으로서 존경과 팔로워를 얻게 될 겁니다. 마침내 소셜 미디어의 세계화가 이루어지는 것이죠. 우리는 오늘날 휴대기기와 소셜 웹사이트를 기반으로 연결되어가는 중에 있습니다. 말하자면 모든 세계가 연결되는 그 지점을 향해 나아가고 있는 것이죠. 오늘, 당신에게는 이 새로운 마켓에서 성장하고 수익을 올리기 위한 소셜 마케팅 전략이 필요합니다. 그리고 그것이 이 프로그램의 목적입니다.



반응형