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[MOOC] Coursera & edX

[Northwestern] Real-time Social Data

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Did you know most organizational managers don't really understand the speed and depth of real time data? While we conceptually know social as real time, few know the massive amount of data that rides along with each piece of social content. As you begin to develop your social strategies, it is important to know the data you can use to build successful, personalized social engagements. To illustrate the speed and depth of social data, let's take a look at the site, We Feel Fine. This site was one of the first to use social data to find, analyze, and display important social insights. Created in 2007, it was the first to use social monitoring to analyze social chatter.

대부분의 조직 관리자가 실시간 데이터의 속도와 깊이를 제대로 이해하지 못한다는 사실을 알고 계십니까? 우리는 개념적으로는 소셜을 실시간으로 알고 있지만 각 소셜 컨텐츠와 함께 제공되는 방대한 양의 데이터를 아는 사람은 거의 없습니다. 소셜 전략을 개발하기 시작하면서, 성공적이고 개인화된 social engagements를 구축하기 위해 사용할 수 있는 데이터를 아는 것이 중요합니다. 데이터의 속도와 깊이를 설명하기 위해 We Feel Fine이라는 사이트를 살펴보겠습니다. 이 사이트는 소셜 데이터를 사용하여 중요한 사회적 통찰력을 찾고 분석하고 보여주는 최초의 사이트 중 하나였습니다. 2007년에 만들어진 이 프로그램은 social chatter를 분석하기 위해 처음으로 사회적 모니터링을 사용했습니다.


When most managers think about social media, they see the social cloud consisting of thousands of individual sites throughout the world. To analyze and use them effectively, they envision having to write APIs or Automatic Programming Interfaces, to extract data from each one.

대부분의 관리자가 소셜 미디어에 대해 생각할 때, 그들은 전 세계 수천 개의 개별 사이트로 구성된 소셜 클라우드를 봅니다. 이를 효과적으로 분석하고 사용하려면 API 또는 자동 프로그래밍 인터페이스를 작성하여 각 인터페이스에서 데이터를 추출해야 한다고 생각합니다.

Nothing could be further from the truth. In reality, while each individual site, networking, blog, forum, or even video is generating big data you can use, the information from these sites is being collected by a small number of companies. Their role is to gather the social data globally, structure it, remove the bad stuff, and then send it to companies where this big data can be developed into big information. At the bottom of this inverted pyramid is one of those companies called Socialgist or Board Reader.

하지만 이는 사실과 다릅니다. 실제로는 각 개별 사이트, 네트워킹, 블로그, 포럼 또는 비디오가 사용자가 사용할 수 있는 빅데이터를 생성하는 동안 소수의 회사에서 이러한 사이트의 정보를 수집하고 있습니다. 그들의 역할은 소셜 데이터를 전세계적으로 수집하고, 구조화하고, 불필요한 데이터를 제거한 다음, 빅 데이터를 빅 인포메이션으로 개발할 수 있는 회사에 보내는 것입니다. 이 반전 피라미드의 아래쪽에는 Socialgist 또는 Board Reader 라고 불리는 회사들 중 하나가 있습니다.


In MOOC two, we will talk to Mr. Steve Dodd to learn more about the collection of social data and the countries where social is growing the fastest. What this means from a business perspective is you can go to a single system to analyze social conversations from the global to the hyper-local level. You can switch between levels to compare and contrast types of conversations happening in different social geographies. The social monitoring systems we will give you in MOOC 2 will allow us to examine specific social sites and listen in social conversations. These systems will give you total control to develop your target market. 

MOOC 2에서는 Steve Dodd씨와 대화를 통해 소셜 데이터 수집과 가장 빠르게 성장하고 있는 국가에 대해 자세히 알아보겠습니다. 이는 비즈니스 관점에서 볼 때 단일 시스템으로 이동하여 전 세계에서 초지역적인 수준으로의 social conversations를 분석할 수 있다는 것을 의미합니다. 레벨의 전환으로 서로 다른 사회적 영역에서 발생하는 대화 유형을 비교하고 대조할 수도 있습니다. 저희가 MOOC 2에서 드릴 소셜 모니터링 시스템은 특정 소셜 사이트를 살펴보고 소셜 컨버세이션을 들을 수 있게 해 드릴 것입니다. 이러한 시스템은 목표 시장을 개발에 있어서 완벽하게 제어할 수 있도록 도와줄 것입니다.

The amazing part of social monitoring that people don't realize is that this chain of events is happening at lightning speed. Data flows into comments like Socialgist, where it is structured for analysis. It then flows in to companies like Lexalytics and Semantria where it is analysed and key information is developed, like you saw in We Feel Fine. Finally, big insights are developed with social monitoring tools like IBM social media analytics, Radian 6, and a number of free systems you will use in MOOC 2. To succeed in the future you need to hone your social listening skills. This is the objective we have in week two.

사람들이 깨닫지 못하는 소셜 모니터링에서 놀라운 점은 이 일련의 사건들이 번개처럼 빠르게 일어나고 있다는 것입니다. 데이터는 분석을 위해 구조화된 Socialgist와 같은 주석으로 흐릅니다. 그런 다음 Lexalytics 및 Semantria와 같은 회사로 유입되며, We Feel Fine에서 보셨듯이 주요 정보가 분석되고 개발됩니다. 마지막으로, IBM 소셜 미디어 분석, Radian 6과 같은 소셜 모니터링 툴과 MOOC 2에서 사용할 수 있는 다양한 무료 시스템을 통해 큰 통찰력을 개발할 수 있습니다. 미래에 성공하기 위해서 당신은 당신의 social listening skills를 보유할 필요가 있습니다. 

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