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[MOOC] Coursera & edX

[Northwestern] Social Media Marketing Specialization #1

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 From their 2019 CMO study, there are two growth and three change areas CMOs feel are critical to their businesses success in 2020. The growth items are increasing sales and revenue and demonstrating the return on investment or ROI from their marketing programs. In terms of change, they see improving the omni-channel experience, einventing their business to improve the consumer experience, and becoming more consumer centric as critical to their success. In this specialization, we will focus on all five of these issues, because consumers control the marketplace

You need to start by developing insights into your high-value markets to generate highly relevant experiences, and then track them to ensure they are profitable to your organization. We will show you how to do this in the social media marketing specialization. One last IBM global resource is their Institute for business value. It is the site where you can search for current information and case studies on different types of technologies which are impacting businesses today. You can search the site by technology type, your industry, and your global location to find the information most relevant to you.

The Institute published two studies related to the 2019 CMO to-do list. When CMOs look at all of their marketing touch points, they find 44 percent can't link their marketing campaigns to revenue or sales, and only 51 percent are moderately able to identify the ROI of their programs. If we focus only on social media, HootSuite, another great source for business insights, found 58 percent of brand managers say measuring the impact of their social assets is a challenge, and more importantly, only 34 percent can measure the ROI of their social investment. This means about 60 percent of all businesses today can not effectively measure their social media marketing programs. 

2019년 CMO연구에서는, 2020 년에 CMO가 비즈니스 성공에 중요하다고 생각하는 영역에는 두 가지의 성장 영역, 그리고 세 가지의 변화 영역이 있다는 것을 보여주고 있습니다. 성장 영역에서는 판매 및 수익을 높임으로서 마케팅 프로그램에서의 투자 수익 즉, ROI를 보여줍니다. 변화 영역에서는 옴니 채널의 경험을 개선하고, 소비자 경험을 개선하기 위한 비즈니스를 재창조와 더불어 소비자 중심(비지니스 성공에 필수적인)이 되어가는 것을 볼 수 있습니다. 이 전문 분야에서는 소비자가 시장을 통제하기 때문에 아래의 5 가지 문제 모두에 초점을 맞춰 살펴보겠습니다.

우선 고부가 가치 시장에 대한 통찰력을 개발하고 관련 경험을 생성함과 더불어 이를 추적하여 조직에 수익성을 보장해나가야 합니다. 'The social media marketing specialization'에서 이 방법을 보여드리겠습니다. 마지막으로, IBM 글로벌 리소스는 말하자면 '비즈니스의 가치를 위한 연구소'입니다. 현재 비즈니스에 영향을 미치는 다양한 유형의 기술에 대한 최신 정보와 사례 연구를 검색할 수 있는 사이트입니다. 기술 유형, 산업 및 위치에 기반하여 사이트를 검색, 가장 관련 있는 정보를 찾을 수 있습니다.

이 연구소는 2019년 CMO 작업 목록과 관련된 두 가지 연구 결과를 발표했습니다. CMO는 마케팅 접점을 모두 살펴보면 44%가 마케팅 캠페인을 수익 또는 판매와 연결할 수 없으며 51%만이 프로그램의 ROI를 적절하게 식별할 수 있다는 사실을 알게 됩니다. 비즈니스를 통찰할 수 있는 또 다른 훌륭한 소스인 HootSuite라는 미디어에만 초점을 맞출 때에는 58%의 브랜드 관리자가 자산에 미치는 영향을 측정하는 것이 어렵다고 말을 하고, 단 34%만이 ROI를 측정할 수 있다고 말을 한다는 걸 확인할 수 있는데요. 이는 말하자면 오늘날 전체 기업의 약 60%가 소셜 미디어 마케팅 프로그램을 효과적으로 측정할 수 없다는 것을 의미합니다.

What you need to realize is we are moving from the 4 P's of marketing, product, place, price, and promotion to the 4 C's of social, content, connecting, community, and curation. Today, your high-value consumers are in communities engaging with each other, and you need to be a part of that conversation. Our goal is to help you become an expert and an influencer in these communities, so that you can be there when they're ready to buy.

To engage your markets, we will use a new digital model. One of the most common mistakes businesses make is they think they need to create all of the content necessary to engage our markets using social media. This is a true. Today you need an integrative strategies, where you first create high-impact content and then market it to your high-value consumers. Then you also need to identify influencers who are engaging with them on topics where you are weaker in your expertise. We will show you how to identify those influencers, follow them, and then when they create great content, you will amplify it by posting it to your markets. Each time you create or curate influential content, you will grow your follower base and increase your influence in the high-value markets that you want to develop. 

당신이 깨달아야 할 것은 4P 즉 마케팅, 제품, 장소, 가격, 프로모션에서 4C: 소셜, 콘텐츠, 연결, 커뮤니티 및 큐레이션으로 전환되고 있다는 것입니다. 오늘날, 여러분의 고부가가치 소비자들은 서로 협력하고 있으며, 마케터 들은 그 대화의 일부가 되어야 합니다. 이 강의의 목표는 당신이 이러한 커뮤니티에서 전문가임과 동시에 인플루언서가 되어 고객이 구매할 준비가 되었을 때 당신이 그 결정에 참여를 할 수 있도록 돕는 것입니다.

당신은 시장을 공략하기 위해 새로운 디지털 모델을 사용할 것입니다. 이 때 기업이 저지르는 가장 흔한 실수 중 하나는 소셜 미디어를 사용하여 시장을 활성화하는 데 필요한 모든 콘텐츠를 만들어야 한다고 생각하는 것입니다. 이것은 사실입니다. 하지만 오늘날에는 먼저 영향력이 큰 콘텐츠를 만든 다음 높은 가치를 가진 소비자에게 마케팅하는 통합 전략이 필요합니다. 그리고 당신이 부족하다고 느끼는 주제에 대해 정통한, 더불어 소비자와 소통이 가능한 인플루언서를 식별해야 합니다. 이 강의에서는 이러한 인플루언서를 식별하고, 그들을 따라 훌륭한 컨텐츠를 생성하면 시장에 어떻게 게시하여 이를 증폭시킬 수 있는지를 볼 수 있을 것입니다. 나아가서는 영향력 있는 콘텐츠를 만들거나 큐레이팅할 때마다 팔로워를 더 만들어내고, 당신이 표적으로 둔 시장에서의 영향력을 높일 수 있을 것입니다.

In summary, in this specialization, we will focus on three important business questions. The first is what are the strategies which produce measurable ROI for your organization? Our goal is to find the best ways to engage prospects to build them into customers, and then to build strong consumer relationships using integrated metrics. We want to be able to prove that each one of your social media marketing investments is providing a positive ROI to your organization. The second question is what are the best methodologies to design, develop, deploy, and measure your social marketing strategy? Throughout the specialization, you'll hear from experts and we will review case studies to learn the best ways to develop, justify and manage your social media investment. The final question is, what types of relationships does each strategy build? As you'll see, some strategies build marketing databases and user knowledge bases to help you grow strong one-to-one relationships with both your prospects and your customer.

요약하자면, 이번 전문 코스에서는 세 가지 중요한 비즈니스 질문에 초점을 맞출 것입니다.

첫째, 귀사의 측정 가능한 ROI를 창출하는 전략은 무엇입니까? 우리의 목표는 잠재 고객을 유치하여 고객으로 끌어들이고 통합된 메트릭스를 사용하여 강력한 소비자 관계를 구축 할 수 있는 최선의 방법을 찾는 것입니다. 우리는 각 소셜 미디어로의 투자가 회사에 긍정적인 ROI를 제공한다는 것을 증명할 수 있기를 원합니다.

두 번째 질문은 소셜 마케팅 전략을 설계, 개발, 구축 및 측정하는 데 가장 좋은 방법이 무엇입니까? 하는 것입니다. 전문화 과정 전반에 걸쳐 전문가의 의견을 들을 수 있으며, 소셜 미디어 투자를 개발하고, 정당화하고, 관리하는 가장 좋은 방법을 배우기 위해 사례 연구를 검토할 것입니다.

마지막 질문은 각 전략이 어떤 유형의 관계를 구축하느냐 하는 것입니다. 보다시피, 마케팅 데이터베이스와 사용자 지식 기반을 구축하여 잠재 고객과의 일대일 관계를 강화할 수 있도록 지원하는 전략도 있습니다. 

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